Pietų Danijoje – 33 °C. Po kelių savaičių svilinančio karščio visa žolė pagelto, nebeliko ką pjauti. Technika stovi, operatoriai sėdi, o įmonėms reikia gilių minčių ir išmintingų strategijų, kaip išgyventi. Bendrovei OKNygaard nestinga nei vieno, nei kito.
Peteris Porupas tiki įmonės strateginiu planu. Būdamas vienu iš keturių OKNygaard vadovų jis sprendžia kokias mašinas įmonei įsigyti ar nuomotis. Be vejos ir teritorijų priežiūros įmonė turi "betono" padalinį, kuris tiesia nuotekų vamzdžius ir įrenginėja didelius paviršiaus objektus, tokius kaip automobilių stovėjimo aikštelės. Kartu šie du "banginiai" suteikia verslui stabilumo ir lankstumo, taip reikalingo siekiant prisitaikyti ir augti, o ilgalaikės sutartys užtikrina patikimą finansinį planavimą.
OKNygaard gali pasigirti įspūdinga technine baze – vienuolika technikos parkų, po vieną kiekvieno įmonės bazėje. Tačiau, kaip pabrėžia Peteris, svarbiausia žmonės. “Norint užauginti tokį verslą kaip mūsų, reikia tinkamų žmonių ir tinkamos infrastruktūros. Mūsų darbas komandinis, ne individualus. Tad mes kruopščiai formuojame komandą.”
Draugiškai ir efektyviai aptarnaudama klientus ir palaikydama pažangios įmonės įvaizdį OKNygaard pelno gerą reputaciją ir tarp darbuotojų, ir tarp klientų. Kaip sako Peteris, visi 560 įmonės darbuotojų yra ir įmonės pardavėjai.
Kalbant apie pardavimus, Peterio santykiai su John Deere vejų priežiūros technikos atstovybe – kitas svarbus sėkmės veiksnys. Jis ir Ole Mathiesenas nuėjo drauge ilgą kelią ir nemažai nuveikė per tuos metus. 2003 m. Ole buvo tas žmogus, kuris atgabeno Peteriui pirmąją jo žalią mašiną; šiandien OKNygaard turi maždaug 80 John Deere vejos priežiūros produktų. Dabar OKNygaard technikos parką sudaro 1550 modelio priekinės ir 1600 modelio didelių plotų rotacinės vejapjovės bei nemažai traktorių, tarp kurių dešimt visiškai naujų 2036R ir net 6 serijos modeliai. Visa technika nauja arba beveik nauja, nes tokia įmonės politika.
Kalbant apie nuosavybės sąnaudas, vienuolika įmonės regionų vadovų žino iš patirties, kad investuoti į John Deere apsimoka, nes šio gamintojo technika mažiau genda. Be to, svarbu ne vien technika. Peteris taip pat reguliariai bando kitų gamintojų produktus ir nesibodi paraginti Ole pateikti dar geresnį pasiūlymą. O tada jau tampa tikrai įdomu.
Ole Mathiesenas pradėjo kaip paprastas mechanikas, tada buvo perkeltas į prekybą, o vėliau atidarė savo John Deere atstovybę ir joje darbavosi dešimt metų, kol pardavė Semler Agro. Taigi jei jums reikia kūrybiškų vejos priežiūros sprendimų, Ole – kaip tik tas žmogus, į kurį turėtumėte kreiptis. Kaip tik prie keturias savaites Peteris paskambino jam pasakyti, kad vienam regiono vadovui reikia rotacinės vejapjovės naujai futbolo aikštės priežiūros sutarčiai vykdyti. Ir ką Ole manė apie jo pasirinktą konfigūraciją? Ole atidžiai klausėsi, tada pakratė galvą ir pateikė kitą pasiūlymą – 2 000 kg lengvesnę mašiną. “Per demonstraciją vadovas ir darbuotojai išties labai akylai stebėjo, – prisimena Ole. “– Iš pradžių surauktomis kaktomis, vėliau plačiomis šypsenomis... Galų gale tarė, kad tai geriausia, ką jiems kada nors teko matyti.“”
Aš save regiu labiau kaip technikos konsultantą nei kaip pardavėją.
Peteriui ir jo įmonei gyvybiškai svarbu turėti partnerį, kuris taip pat kaip jie sugeba planuoti į priekį ir nestandartiškai mąstyti. Ole Mathiesenas ir John Deere džiaugiasi prisidėdami prie tvarkos įmonėje palaikymo, pavyzdžiui, remontuodami ir prižiūrėdami jos John Deere techniką. Kaip ir daugelis žemės ūkio paslaugų teikėjų, OKNygaard pati rūpinasi remontu ir kasdiene priežiūra. Tačiau užuot įsirengusi dirbtuves visose vienuolikoje bazių, ji pasitelkia į pagalbą savo "greitojo reagavimo grupę" – Mėlynuosius.
Mėlynieji – tai išmokyti OKNygaard mechanikai, vykstantys pas operatorius į laukus, kai reikia pakeisti peilį ar diržą. Taip pat jie kas šešis ar dešimt mėnesių atlieka John Deere technikos planinę techninę priežiūrą. O jei jiems prireikia pagalbos, skambina savo kolegoms iš John Deere profesionalaus patarimo ar užsisakyti detalių.
Būdami paslaugų įmonė, mes taip pat reikalaujame gerų paslaugų. Štai todėl naudojama John Deere.
Toks asmeninis aptarnavimas tik dar vienas pavyzdys, kaip svarbu žmonės ir žmonių įgūdžiai šiandieniniame versle. Lengva kalbėti apie verslo vertybes ir filosofiją, kai verslas klesti. Tačiau atslinkus tokiai karščio bangai kaip 2018 m., paaiškėja, kaip iš tiesų įmonė elgiasi su savo darbuotojais.
Kaip ir daugelis žemės ūkio paslaugų teikėjų, OKNygaard turi laikinų darbuotojų, kurie sumažina sezoniškumo įtaką darbuotojams, ir "laiko banką", kurio personalas gali prisijungti prie komandos pačiais įtempčiausiais mėnesiais, o vėliau, ramiais laiko tarpais, pasitraukti, bet gauti pastovias pajamas. Tačiau tuo įmonė neapsiriboja. “Mes norime, kad mūsų žmonės augtų, – pasakoja Peteris Porupas. “Todėl skatiname juos įgyti naujų įgūdžių įmonės rengiamuose kursuose arba net visiškai pakeisti kvalifikaciją užuot sėdėjus namie.”
Peteriui Porupui sėdėti namie niekada nebuvo patrauklu. Be savo aistros golfui, kurį mėgsta ir visa jo šeima, Peteris yra ir prisiekęs dviratininkas, ir visai neblogas; jam patinka kalnų dviračių sportas ir ilgų distancijų lenktynės, kuriose jis dalyvauja su vietos klubu. Kaip pastebi Ole Mathiesenas, tai sritis, kurioje jis ir ilgalaikis jo klientas niekada nesusitiks akis į akį. “Kam reikia prakaituoti norint iš Danijos nuvykti į Paryžių, jei gali važiuoti automobiliu, kuriame įrengtas oro kondicionierius?”