1947–2022 m. Savaeigiai kombainai.

Maitiname pasaulį

Savaeigio derliaus nuėmimo kombaino sukūrimas pakeitė būdą, kuriuo pasaulis gali prasimaitinti. Šiandien „John Deere“ kombainais nuimama daugiau nei pusė pasaulio grūdų derliaus. Jų sėkmės istoriją – nuo 55 modelio iki X serijos – apibūdina techninės inovacijos ir kokybiškas klientų aptarnavimas pasitelkiant profesionalių prekybos atstovų tinklą.

  • 1947 m. Kai viskas prasidėjo

    „John Deere“ 55 modelis dėl savo dizaino laikytinas dabartinių kombainų pirmtaku. Operatoriaus vieta yra viduryje ir aukštai pakelta, priešais tiektuvo korpusą ir pjaunamąją. Variklis yra netoli galinių ratų, už operatoriaus. Šalia priekinės ašies perkeltas grūdų bunkeris padidina stabilumą, o papildomas atsvaras virš priekinės ašies padidina jos trauką, todėl vairavimas paliekamas galiniams ratams. Pjovimo našumas siekia 1,6 ha/h lyginant su X serijos modelių 12 ha/h, todėl jis iš esmės pakeitė derliaus nuėmimo našumą.

  • 1970 m. Pjaunamosios mova „QuickTach“

    Pirmosios kombainų pjaunamosios buvo integruojamos tiektuvo korpuse, todėl jų keitimas galėjo trukti gerokai ilgiau nei valandą. Kombainai važiuodavo į laukus su prijungta pjaunamąja, todėl Europoje jų plotis buvo ribojamas iki 2,55 m. 3300-
    7700 kombainuose pradėjus naudoti „Quick Tach“ sistemą, tapo galima vilkti pjaunamąją už kombaino ir prijungti ją lauke vos per keletą minučių. Dėl to pradėta gaminti platesnius didesnio našumo modelius, kurie per kitus 10 metų padvigubino kombainų našumą

  • 1982 m. 1000 serijos integruotoji kabina

    Pirmosios kabinos atsirado septintajame dešimtmetyje ir buvo siūlomos kaip pasirenkamas priedas. Jos buvo labai paprastos konstrukcijos, kuri saugojo operatorių nuo dulkių, bet buvo labai triukšmingos ir nepatogios karštomis dienomis. Tik 1982 metais 1000 serijos kombainuose atsirado kažkas panašaus į tai, ką šiandienos operatoriai laikytų kabina. Šios kabinos buvo tylesnės ir įmantresnės, jose buvo montuojami oro kondicionieriai, o per ateinančius metus pridėta ir daugiau elektroninių sistemų.

  • 1996 m. „StarFire“ imtuvo prototipas

    Dešimtojo dešimtmečio viduryje „John Deere“ pradėjo dirbti su NASA raketų variklių laboratorija siekdama sukurti kombainų padėties nustatymo sistemą. Tam reikėjo investuoti į antžeminių bazinių stočių tinklą, kad būtų galima koreguoti palydovų signalų paklaidas, atsiradusias dėl jonosferos ir kitų reiškinių. Šis prototipas, vadintas „žaliais kiaušiniais su kumpiu“, 1998 m. leido pristatyti pirmąją „StarFire“ sistemą, kurios tikslumas siekė 30 cm. Naujausia jos versija, imtuvas „StarFire“ 7000, 
    užtikrina iki 2,5 cm tikslumą

1954 m. Šlaitų kombainas

1954 m. Šlaitų kombainas

Savaime išsilyginantis 55H modelis grindžiamas „John Deere“ patirtimi gaminant šlaitų kombainus, kurių pirmtakas buvo arklių traukiamas modelis 36B, pasiūlytas 1936 metais. Reklaminiuose filmuose buvo reklamuojamos įvairios funkcijos, kurias atpažintų ir šiandienos operatoriai: „vienu pirštu“ valdomas vairas su stiprintuvu, galingi diskiniai stabdžiai ir reguliuojamoji važiavimo greičio pavara.

1963 m. Vikšrai

1963 m. Vikšrai

Pirmieji vikšrai buvo sukurti remiantis statybos mašinomis. Plienines jų plokšteles reikėjo reguliariai tepti, o važiavimo keliais greitis buvo mažas. Čia jie naudojami ryžių derliui nuimti Italijoje. Trikampis vikšrų profilis nepasikeitė ir šiandien, bet praėjo daugiau nei 40 metų, kol tapo prieinami patikimi guminiai vikšrai.

1992 m. Pirmasis pasaulyje hibridinis kombainas

1992 m. Pirmasis pasaulyje hibridinis kombainas

CTS (cilindrinio virbų separatoriaus) kombaine buvo naudojamas didelis cilindras, o įgaubta priekinė dalis su dviem rotoriais atliko papildomą kūlimą. Tai buvo vienintelis pasaulyje hibridinis kombainas iki 1996 metų, kai „John Deere“ patentas nustojo galioti. Kompaktiškas siauras korpusas užtikrino išskirtinį našumą, šis modelis dar ir dabar parduodamas Azijoje ir naudojamas ryžių derliui nuimti.

1999 m. Ekranas „Greenstar 1“

1999 m. Ekranas „Greenstar 1“

Naudodamasis „Parallel Tracking“ funkcija operatorius turėdavo gerokai pasistengti, kad kombainas nenukryptų nuo vidurio linijos. Išties laisvų rankų valdymas buvo pasiūlytas tik 2002 m. su „AutoTrac“. Šiame ekrane taip pat buvo naudojama „Harvest Monitor“ ir „Yield Mapping“ programinė įranga; daug jos funkcijų naudojama dar ir šiandien.

2006 m. Modulinės telematikos sietuvas

Dirbant pirmaisiais kombainais, norint pranešti, kuriuos iš jų reikia iškrauti, buvo naudojamos vėliavėlės. Vėliau atsirado trumpųjų bangų radijas ir mobilieji telefonai. MTG – tai didžiausia derliaus nuėmimo inovacija per pastaruosius 20 metų, siunčianti realiojo laiko duomenis apie mašinų našumą ir padėtį į nuotolinio stebėjimo sistemą. Ji pakeitė darbų planavimą, derliaus nuėmimo logiką ir daug kitų dalykų.

2010 m. 500 000-asis kombainas

2010 m. 500 000-asis kombainas

2010 m. gegužės 20 d. Gregas Briggsas iš Sisko Ilinojuje gavo 500 000-ąjį „John Deere“ kombainą, 9870 STS. Pavienių virbų separatoriaus sistema gerokai skyrėsi nuo tradicinės kratiklių sistemos ir buvo tokia sėkminga, kad dar ir šiandien naudojama S serijos kombainuose – populiariausioje kombainų linijoje pasaulyje.

  • 1947 m. Modelis 55

  • 1964 m. 330/430

  • 1964 m. 530/630/730

  • 1972 m. 900/905 serija

  • 1987 m. 1100 serija

  • 1992 m. 2000 serija

  • 1998 m. CTS serija

  • 2007 m. T serija

  • 2007 m. S serija

  • 2020 m. X serija