Savaeigio derliaus nuėmimo kombaino sukūrimas pakeitė būdą, kuriuo pasaulis gali prasimaitinti. Šiandien „John Deere“ kombainais nuimama daugiau nei pusė pasaulio grūdų derliaus. Jų sėkmės istoriją – nuo 55 modelio iki X serijos – apibūdina techninės inovacijos ir kokybiškas klientų aptarnavimas pasitelkiant profesionalių prekybos atstovų tinklą.
Savaime išsilyginantis 55H modelis grindžiamas „John Deere“ patirtimi gaminant šlaitų kombainus, kurių pirmtakas buvo arklių traukiamas modelis 36B, pasiūlytas 1936 metais. Reklaminiuose filmuose buvo reklamuojamos įvairios funkcijos, kurias atpažintų ir šiandienos operatoriai: „vienu pirštu“ valdomas vairas su stiprintuvu, galingi diskiniai stabdžiai ir reguliuojamoji važiavimo greičio pavara.
Pirmieji vikšrai buvo sukurti remiantis statybos mašinomis. Plienines jų plokšteles reikėjo reguliariai tepti, o važiavimo keliais greitis buvo mažas. Čia jie naudojami ryžių derliui nuimti Italijoje. Trikampis vikšrų profilis nepasikeitė ir šiandien, bet praėjo daugiau nei 40 metų, kol tapo prieinami patikimi guminiai vikšrai.
CTS (cilindrinio virbų separatoriaus) kombaine buvo naudojamas didelis cilindras, o įgaubta priekinė dalis su dviem rotoriais atliko papildomą kūlimą. Tai buvo vienintelis pasaulyje hibridinis kombainas iki 1996 metų, kai „John Deere“ patentas nustojo galioti. Kompaktiškas siauras korpusas užtikrino išskirtinį našumą, šis modelis dar ir dabar parduodamas Azijoje ir naudojamas ryžių derliui nuimti.
Naudodamasis „Parallel Tracking“ funkcija operatorius turėdavo gerokai pasistengti, kad kombainas nenukryptų nuo vidurio linijos. Išties laisvų rankų valdymas buvo pasiūlytas tik 2002 m. su „AutoTrac“. Šiame ekrane taip pat buvo naudojama „Harvest Monitor“ ir „Yield Mapping“ programinė įranga; daug jos funkcijų naudojama dar ir šiandien.
Dirbant pirmaisiais kombainais, norint pranešti, kuriuos iš jų reikia iškrauti, buvo naudojamos vėliavėlės. Vėliau atsirado trumpųjų bangų radijas ir mobilieji telefonai. MTG – tai didžiausia derliaus nuėmimo inovacija per pastaruosius 20 metų, siunčianti realiojo laiko duomenis apie mašinų našumą ir padėtį į nuotolinio stebėjimo sistemą. Ji pakeitė darbų planavimą, derliaus nuėmimo logiką ir daug kitų dalykų.
2010 m. gegužės 20 d. Gregas Briggsas iš Sisko Ilinojuje gavo 500 000-ąjį „John Deere“ kombainą, 9870 STS. Pavienių virbų separatoriaus sistema gerokai skyrėsi nuo tradicinės kratiklių sistemos ir buvo tokia sėkminga, kad dar ir šiandien naudojama S serijos kombainuose – populiariausioje kombainų linijoje pasaulyje.
Sužinokite, kokie naujausių mūsų kombainų patobulinimai gali praversti jums.